adfd

Online dienstverlening

Online dienstverlening biedt veel voordelen. Maar niet altijd werkt het optimaal. En ook niet iedereen is even handig met een pc. Daarom adviseert de UWV Cliëntenraad over betere online dienstverlening.

Iedere cliënt van UWV weet hoe belangrijk goede digitale dienstverlening is. Dat begint al bij het inschrijven als werkzoekende. Maar ook daarna blijft de website van UWV nodig om wijzigingen door te geven of om sollicitaties door te geven.

Hieronder vindt u alle nieuwsberichten over dit onderwerp.



Veelgestelde vragen

Momenteel is het inderdaad nog niet mogelijk om per e-mail met UWV te communiceren. De cliëntenraden ontvangen daar veel signalen over en zijn naar aanleiding daarvan actief met UWV in gesprek gegaan om communiceren per e-mail wel mogelijk te maken. De gesprekken gaan onder meer over de veiligheidseisen die gesteld worden aan contact via e-mail. Via de Werkmap op werk.nl is het al wel mogelijk om te e-mailen naar de adviseur werk.

Het is al wel mogelijk om via Twitter uw vraag aan UWV te stellen. Daarvoor gaat u naar Twitter. Hiervoor moet u wel een Twitteraccount hebben of aanmaken. Vragen die met uw persoonlijke dossier te maken hebben, worden hier om privacyredenen echter niet beantwoord. Daarvoor kunt u nog steeds het beste met UWV bellen.

Het komt inderdaad weleens voor dat werk.nl vacatures toont, die niet geheel (of geheel) bij uw huidige situatie passen. Denk aan situaties die niet aansluiten bij uw leeftijdscategorie, locatie of werkervaring. Soms worden deze aan u gestuurd om u op ideeën te brengen, en u te motiveren een open blik te houden. Maar soms passen vacatures echt niet.

De cliëntenraden hebben hier meerdere signalen over ontvangen en zijn hierover met UWV in gesprek. In de tussentijd ontvangen we hier graag meer signalen over, om te blijven volgen of er verbetering in zit. Een signaal insturen naar de Cliëntenraden kan via deze link.

Het komt inderdaad weleens voor dat er een fout opduikt in de communicatie van UWV: op de website of in een brief. Denk aan een spel-, of taalfout of een onlogische zin. Het liefste zien we dergelijke fouten zo snel mogelijk verbeterd, om eventuele (verdere) onduidelijkheden te voorkomen. Een fout mag niet te lang online blijven staan.

Mocht u een fout hebben gevonden, maak daarom een melding via Twitter of bel naar UWV Telefoon via 0900 - 9294. Heeft u een verbetersuggestie voor een tekst? Stuur dan een signaal in naar de cliëntenraden via deze link.

In het afgelopen jaar had de website www.werk.nl regelmatig last van storingen. Wilt u weten of meer mensen momenteel een storing ondervinden op de website? Kijk dan op deze website. De cliëntenraden blijven graag op de hoogte van dit onderwerp. Daarom ontvangen we graag signalen van cliënten die hier problemen mee ondervinden. Zo kunnen we de ontwikkelingen op de website en de dienstverlening van UWV goed blijven volgen. Een signaal insturen naar de Cliëntenraden kan via deze link.


Actueel: Online Dienstverlening

Steeds meer UWV-zaken worden online geregeld. Niet iedereen kan even makkelijk met die ontwikkelingen meekomen. Jan Schrik van de Cliëntenraad Noord-Holland Noord vertelt hoe zijn raad voor minder digivaardige en laaggeletterde cliënten opkomt.

Afgelopen zondag was voorzitter  Centrale Cliëntenraad Hans van Grieken te gast in Reporter Radio op Radio 1. Hij ging in gesprek over digitale dienstverlening door UWV.

UWV heeft in het weekend van 22 en 23 februari 2014 de online dienstverlening op werk.nl verder verbeterd. Naast het tegemoet komen aan klantwensen stond ook een aantal nieuwe functionaliteiten centraal. Deze betreffen met name het eenvoudiger zoeken en vinden van cv’s en vacatures en het vergroten…