Raadslid

Informatieoverdracht bij de werkpleinen

9 juli 2010

Geen thema

Wij adviseren de Districtmanager Klant & Service in samenwerking met de districtmanager verantwoordelijk voor het Werkbedrijf zorg te dragen voor duidelijke informatieoverdracht naar de cliënten.
Naast een duidelijke en juiste mondelinge overdracht van informatie en de schriftelijke informatieoverdracht is een algemeen gewaardeerd medium de televisie.
Gelijk aan de visuele informatie die wordt gegeven in bijvoorbeeld ziekenhuizen adviseert de cliëntenraad dit ook te realiseren op de werkpleinen in district Groot Amsterdam.
In samenspraak tussen UWV en cliëntenraad kan een filmpje gemaakt woorden waarin de partijen zich presenteren en hun rol duidelijk maken.
Resultaat:
1. De cliënt is op de hoogte van het werk van en de ontwikkelingen binnen de decentrale cliëntenraden
2. De Cliëntenraad heeft de mogelijkheid om rechtstreeks te communiceren met de cliënten.
3. Het UWV schept ruimte voor inbreng van haar cliënten
Met de folders ( goed zichtbaar) in de rekken op het werkplein wordt een gemaakte afspraak daadwerkelijk nagekomen;

Met het bespreken van terugkeermogelijkheden op de arbeidsmarkt en het laten zien van bestaande vacatures, moet dit een aanbod zijn van daadwerkelijk juist is. Het aanwezige vacatureaanbod moet up-to-date zijn.