Raadslid

Harry Machiel is onder de indruk van het KCC

21 juni 2010
  • Klant & Service
Harry Machiel is onder de indruk van het KCC

Harry Machiel is sinds begin dit jaar lid van de Cliëntenraad in de regio Noord. Ieder nieuw raadslid wordt op een van de Klant Contact Centra van UWV uitgenodigd om inzicht te krijgen in wat daar allemaal gebeurt. Machiel ging op 4 juni met 15 anderen.

Het kersverse raadslid was onder de indruk van wat hij zag. “We hebben meegekeken met een aantal gesprekken en ik vond echt dat de mensen die belden heel goed geholpen werden. De werknemers bij het KCC zijn heel deskundig en bij iedereen spat het ervan af dat hij of zij de intentie heeft om goed te helpen. Heel mooi om te zien”, zegt Machiel.

Voor Machiel is het belangrijk dat hij daar eens geweest is. “Het is vaak de eerste plek waar mensen terecht komen als ze met UWV te maken hebben. Doordat er zoveel contact is, gaat er natuurlijk ook wel eens iets mis. Een deel van deze klachten hebben daarom te maken met het KCC. Het is dan ook goed te weten voor een cliëntenraad hoe het er daar aan toe gaat.”

De raadsleden hebben ook een presentatie gekregen van wat het KCC allemaal doet, vertelt Machiel. “Het belangrijkste is dat het KCC echt wat meer is dan een callcenter. Mensen worden hier echt geholpen en hun problemen worden opgelost. Werknemers krijgen uitgebreide trainingen en de nadruk ligt echt op kwaliteit en service.”

Machiel zelf houdt zich in de Noordelijke raad vooral bezig met dat andere contactpunt voor cliënten, de werkpleinen. “We zijn in Noord bezig met een commissie, die ik coördineer. Ieder commissielid heeft een aantal werkpleinen geadopteerd, waar we aan de slag gaan met cliëntenparticipatie. Ik zit nog maar vier maanden in de raad, maar in Noord hebben we echt een plezierige club, waar we professioneel en met respect voor elkaar aan de slag zijn. Ik heb daar heel veel vertrouwen in.”