‘Ik wil de cliëntenraad een gezicht naar buiten geven’
‘Toen ik zelf net klant was van het UWV, wist ik vaak niet waar ik met mijn klachten of vragen naartoe moest, hoe ik bepaalde zaken moest aanpakken. Dat had ik graag met een cliëntenraad besproken. Als raadslid wil ik mij dan ook sterk maken voor de klant, hem of haar een stem geven en ervoor zorgen dat klanten gemakkelijk de weg naar de cliëntenraad vinden.’
Tristan Vleut (32) is sinds 6 maart 2012 lid van de Cliëntenraad Gelderland Midden & Zuid. En hij heeft veel zin in zijn werk als nieuw raadslid. Naast uitgaan met vrienden, houdt hij zich bezig met webdesign. ‘Ik zou het leuk vinden als ik op dat punt een rol kan spelen binnen de cliëntenraad. Sowieso wil ik ervoor zorgen dat mijn bijdrage nuttig is. Ik wil de cliëntenraad een duidelijk gezicht naar buiten geven.’
‘Zelf ben ik pas achter het bestaan van de cliëntenraad gekomen, toen ik actief op Google naar cliëntenraden zocht. Op de website van het UWV zijn we dus niet makkelijk te vinden. Dat mag van mij veranderen. Ook heb ik wel wat ideeën om de technische kant van onze eigen website nog verder te verbeteren. Ik heb onze webmaster al aangeboden om, als de kans zich voordoet, hem daarbij te helpen.’
Bereikbaar voor iedereen
‘Daarnaast zou ik vaker onze cliënten actief willen benaderen over het werk dat de cliëntenraad doet en de resultaten die we hebben bereikt, bijvoorbeeld via de mail, mondeling of via onze website. Zo kunnen we onze achterban laten zien wie we zijn, wat we doen en dat we voor iedereen bereikbaar zijn.’
‘Vrienden vinden het heel goed dat ik dit doe en hopen ook dat ik een actieve bijdrage aan de cliëntenraad kan leveren. Ja, eigenlijk ben ik hier wel op mijn plek.’
‘Zelf ben ik pas achter het bestaan van de cliëntenraad gekomen, toen ik actief op Google naar cliëntenraden zocht. Op de website van het UWV zijn we dus niet makkelijk te vinden. Dat mag van mij veranderen. Ook heb ik wel wat ideeën om de technische kant van onze eigen website nog verder te verbeteren. Ik heb onze webmaster al aangeboden om, als de kans zich voordoet, hem daarbij te helpen.’
Bereikbaar voor iedereen
‘Daarnaast zou ik vaker onze cliënten actief willen benaderen over het werk dat de cliëntenraad doet en de resultaten die we hebben bereikt, bijvoorbeeld via de mail, mondeling of via onze website. Zo kunnen we onze achterban laten zien wie we zijn, wat we doen en dat we voor iedereen bereikbaar zijn.’
‘Vrienden vinden het heel goed dat ik dit doe en hopen ook dat ik een actieve bijdrage aan de cliëntenraad kan leveren. Ja, eigenlijk ben ik hier wel op mijn plek.’