Raadslid

Vakantieperiode

6 augustus 2013

Geen thema

Vakantieperiode

De vakantieperiode is in volle gang. Veel collega’s die voor hun vakantie met schoolverlof rekening moeten houden, zijn weg. Het kantoor wordt daarom vooral bezet door diegenen die in het voor- of naseizoen hun vakantie kunnen plannen. Dit geldt ook voor mij. Ik ben de laatste weken van juni en de eerste week van juli met vakantie geweest. Dat hebben jullie wellicht ook gemerkt, omdat in die periode mijn blogs tijdelijk niet verschenen.

Toen ik weer op kantoor terug was, begonnen de schoolvakanties. Dat is niet alleen op de UWV-kantoren te merken. Ook het totale zakelijke leven in Nederland staat op een laag pitje. Volop zitplaatsen in de treinen, die al dan niet volgens een zomerrooster rijden, en niet of nauwelijks file in Nederland!
 
Deze periode is ook een mooie gelegenheid om schoon schip te maken. Klussen die al wat langer zijn blijven liggen, worden nu eindelijk afgemaakt. Veel “oude rommel” wordt opgeruimd en dat is een lekker gevoel. Vroeger noemden we dat de “grote schoonmaak”. Dat gebeurde echter meestal in het voorjaar en als die achter de rug was kon je er weer een heel jaar tegenaan. Dat fenomeen kennen we nu niet of nauwelijks meer. Daarom gebruiken we de wat stille periodes om schoon schip te maken. Ook dat geeft vaak een goed gevoel.
 
Daarnaast is deze tijd de gelegenheid om eens goed te bedenken welke activiteiten er de tweede helft van het jaar op stapel staan. Er is wel een aantal onderwerpen dat zich hiervoor leent. Het organiseren van een volgende bijeenkomst in het kader van de e-dienstverlening bijvoorbeeld. De laatste bijeenkomst was 13 mei en de volgende staat voor september gepland. Ik zal met betrokkenen een datum prikken en zo spoedig mogelijk hiervoor een uitnodiging sturen. We nemen u dan mee naar de release van december. De release van het weekend van 27 en 28 juli is uitgevoerd en de geplande wijzigingen zijn doorgevoerd. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat na de release werk.nl tijdelijk niet beschikbaar was. Dit was heel erg vervelend voor onze klanten en niet acceptabel. We houden u via de nieuwsbrieven op de site op de hoogte.
 
Sinds we op de website van UWV.nl, Werk.nl en Wajongwerkt.nl een betere positionering van Cliëntenparticipatie hebben, zie je het aantal bezoekers op onze website van de cliëntenraden duidelijk stijgen. Dit is een goede ontwikkeling en een uitstekend moment om te onderzoeken hoe we de website voor bezoekers aantrekkelijker kunnen maken. We pakken dit in samenspraak met de webmasters op.
 
Dan hebben we natuurlijk ook nog de resultaten van het congres Cliëntenparticipatie waarmee we verder moeten. De resultaten van de diverse workshops zijn geïnventariseerd en er zijn aanbevelingen gedaan. We kijken nu hoe we dit verder uitwerken en met de raden delen. Kortom zaken genoeg die we moeten oppakken. Dat geeft mij weer de nodige energie om samen van al deze acties iets moois te maken!
 
Nico de Boer
manager Cliëntenparticipatie