Jaarverslag 2018 van de UWV Cliëntenraden

15 april 2019
  • Cliëntenparticipatie
Jaarverslag 2018 van de UWV Cliëntenraden

De cliëntenraden delen hun belangrijkste momenten en grootste successen van 2018. Een jaarverslag vol verhalen over goede gesprekken, mooie verslagen en geslaagde adviezen.

In 2018 boekte de raad Utrecht & Flevoland veel succes met de gesprekken die de raadsleden voerden op het WERKbedrijf. En ook voor Den Haag & Leiden was er in 2018 niets zo belangrijk als in gesprek gaan met cliënten om meer te leren over hoe de dienstverlening van UWV kan worden verbeterd. De districtsraad Rijnmond ontwikkelde in 2018 een compleet nieuwe werkwijze, die ervoor zorgt dat de raadsleden gerichter kunnen communiceren met cliënten over ingestuurde signalen. En in Gelderland Midden & Zuid is er na twee jaar onrust en frictie door veel te praten - en vooral ook te luisteren - zelfs een hele nieuwe raad gevormd, die vol enthousiasme aan de slag is gegaan.

Het jaarverslag van 2018 heeft een centraal thema, een rode draad die alle cliëntenraadsleden verbindt: dialoog. De cliëntenraden gaan steeds in gesprek met UWV om de dienstverlening aan cliënten te verbeteren. En ze gaan de dialoog aan met cliënten - ze zijn er immers voor hen. In dit jaarverslag kunt u lezen met hoeveel energie en toewijding dit gebeurt.

Aan de hand van interviews delen we de successen waar de cliëntenraden trots op zijn, vertellen we hoe de cliëntenraden hebben gewerkt aan de verbetering van de dienstverlening van UWV en hoe ze hierbij in dialoog zijn gegaan. Met UWV, met de cliënten én met elkaar. Samen staan de raden sterker en bereiken ze meer. Voor de cliëntenraden is dat dan ook één van de uitdagingen voor 2019: leren van de gesprekken met UWV en de dialoog en band onderling versterken.

Lees hier het Jaarverslag 2018 van de UWV Cliëntenraden