Raadslid

Ook webmasters betrokken bij ontwikkeling uwv.nl

7 september 2011

Geen thema

Ook webmasters betrokken bij ontwikkeling uwv.nl
De website uwv.nl wordt vernieuwd. Net voor de zomer kregen de leden van de Centrale Cliëntenraad en de webmasters van de districtsraden een presentatie over de content van de nieuwe website. “Heel goed dat de projectleiders hebben getoetst of ze op de goede weg waren. Wij kijken er toch naar met de bril van de klant”, aldus Ghislaine Fenstra-Haffmans, webmaster DC Utrecht-Flevoland.
De website wordt volgens Fenstra veel overzichtelijker. Zo staan de verschillende klantprocessen centraal en is men bij het schrijven uitgegaan van de IK-vorm , waardoor de cliënt gemakkelijker bij de juiste informatie terecht komt. “Daarnaast is het de bedoeling dat er ook veel verhalen van klanten op komen. Dat maakt de site ook levendiger en aantrekkelijker voor de klant.”

Feedbackmonitor
Een van de verbeteringen op de website, is de feedbackmonitor. Op het moment dat je een vraag stelt, komt er een formulier waarin je kunt invullen of je geholpen bent met het antwoord. UWV kan daar dan weer actie op ondernemen. Een goed initiatief, vindt Fenstra. “Het zou nog mooier zijn, als je ook kunt invullen wat je niet goed aan het antwoord vindt.”

Meer verbeteringen
Volgens Fenstra zijn er nog wel meer verbeteringen mogelijk. Zo ziet zij graag dat moeilijke woorden nog meer worden uitgebannen en mag er wel prominenter een link naar de site van de cliëntenraden komen. “Het liefst op de homepage. Maar je moet niet vergeten dat de site nog in ontwikkeling is.