Door het coronavirus is het raadswerk in veel regio’s op een laag pitje komen staan. Maar nu pakken de raden de draad weer op. Zo gaat Overijssel & Gelderland-Noord van start met online overleggen. Hoe pakt deze raad dat aan?
Het UWV-pand in Groningen was aan een update toe. De bouwplannen lagen klaar, maar waren ze klantvriendelijk genoeg? De cliëntenraad Noord wierp een kritische blik op de plannen en gaf doeltreffende tips.
Hoe ervaren cliënten de dienstverlening van UWV? In de afgelopen 3 jaar vroeg de cliëntenraad Utrecht & Flevoland het aan bijna 300 UWV-cliënten op het Werkbedrijf in Almere. Raadslid Jeannet van Houwelingen deelt de bevindingen.
Dit jaar werd de leesgroep nieuw leven ingeblazen. Deze groep kritische cliëntenraadsleden beoordeelt de brieven van UWV, om zo te zorgen dat iedereen de inhoud van de brieven kan begrijpen. Maar waar letten zij op? En hoe gaan ze te werk?
Hoe kan Bezwaar & Beroep de cliënt zo snel mogelijk zekerheid geven over de uitkomst van zijn bezwaar? UWV zoekt het uit met 3 lokale pilots en vroeg de cliëntenraden Noord en Overijssel & Gelderland-Noord om advies.