De cliëntenraad Den Haag & Leiden gaat tijdens het inloopspreekuur bij het UWV WERKbedrijf in gesprek met cliënten om in beeld te brengen hoe cliënten de dienstverlening ervaren. Raadslid Hans Kleinrensink vertelt hoe dat in zijn werk gaat.
Voor het bellen van het 0900-nummer van UWV werden per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in. ‘De aanhouder wint’, vertelt Rens van Waardenberg van de centrale cliëntenraad.
De cliëntenraad Midden- & Oost-Brabant schrijft geregeld ‘belevingsverslagen’ over bijeenkomsten van UWV. Wat is het doel van deze verslagen? En hoe dragen ze bij aan de verbetering van de dienstverlening?
De cliëntenraden delen hun belangrijkste momenten en grootste successen van 2018. Een jaarverslag vol verhalen over goede gesprekken, mooie verslagen en geslaagde adviezen.
UWV vroeg de cliëntenraad Groot Amsterdam om advies bij de verbouwing van de UWV-locatie Delflandlaan in Amsterdam. Het advies van de Cliëntenraad heeft eraan bijgedragen dat het gebouw na de verbouwing beter toegankelijk is voor alle cliënten.