Steeds meer UWV-zaken worden online geregeld. Niet iedereen kan even makkelijk met die ontwikkelingen meekomen. Jan Schrik van de Cliëntenraad Noord-Holland Noord vertelt hoe zijn raad voor minder digivaardige en laaggeletterde cliënten opkomt.
Roos Pouwels is voorzitter van de Cliëntenraad Noord-Holland Noord. Wat houdt het werken bij de raad in? Waar zet de raad zich voor in? En waarom is dat belangrijk?
Hoe ervaren klanten de dienstverlening? En wat beleven klanten daarbij? Dat onderzoekt UWV met klantreizen. Met de zo verzamelde kennis kan de dienstverlening en service worden verbeterd. De Cliëntenraden worden hierbij actief betrokken.
Denkt u ook weleens dat de dienstverlening van UWV kan worden verbeterd? Word dan lid van de Cliëntenraad in Noord-Holland Noord. U geeft samen met andere cliënten regelmatig advies voor een betere dienstverlening.
In 2018 wilde het kabinet de loonkostensubsidie vervangen door loondispensatie. Dit zou nadelige gevolgen hebben voor UWV-cliënten. Rens van Waardenberg vertelt over de brief die de Centrale Cliëntenraad daarom aan de Kamer stuurde.