Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.
Bij elke cliëntenraad zit een adviseur van UWV. Wat is de rol van de adviseurs en waarom zijn zij aanwezig? Peter Raijmann beantwoorde hierover een aantal vragen.
30 november vond de twintigste kennisdag bij het klantcontactcentrum plaats. Tijdens deze jubileumeditie gebeurde iets bijzonders: er was een telefoonstoring bij het UWV. Desondanks vond Jan Taco Bosma het een leerzame dag.
Het UWV organiseerde op 20 september een ‘Wat-beleeft-de-klant-dag’ voor haar medewerkers. Ton Heinen was bij deze bijeenkomst aanwezig vanuit cliëntenraad Groot-Amsterdam en vertelt waar die dag over ging.
Roos Pouwels was 8 oktober aanwezig bij de bijeenkomst ‘Werken vanuit de Bedoeling’ in Alkmaar. Ze vertelt waar de bijeenkomst over ging en wat deze heeft opgeleverd.