Hoe functioneert het klantcontactcentrum (KCC) van UWV? Victor van Lamoen was een van de nieuwe raadsleden die een kijkje achter de schermen kon nemen bij het KCC, en hij was onder de indruk. ‘Ik heb meer inzicht gekregen in hoe het KCC van UWV werkt en (...)
Begin juli is het tweede UWV Kennisverslag (UKV) van 2015 verschenen. In deze editie staat het effect van wetgeving op de instroom in arbeidsongeschiktheidswetten centraal. Dit jaar is het aantal Wajong-uitkeringen licht gedaald. Dat is een direct gevolg (...)
Namens de UWV Cliëntenraad Rijnmond gaat Rens van Waardenberg een advies opstellen naar aanleiding van de brief van minister Asscher van 30 april 2015 over de aangepaste boetebeleidsregels voor UWV’ers . Hij hoopt op verzachtende omstandigheden voor de getroffenen.
Vanaf 15 juni kan iedereen bij UWV een Beoordeling arbeidsvermogen aanvragen. Een belangrijke doelgroep voor deze beoordeling zijn de leerlingen op het voortgezet speciaal (vso), praktijkonderwijs (pro) en entreeopleidingen van mbo-instellingen. Daarom heeft (...)
Een hogere respons en meer bruikbare ideeën. Dat is het resultaat van het klantenonderzoek dat de cliëntenraad Noord in Emmen heeft gehouden. Zo’n 100 belangstellenden bezochten hier op 3 juni de door UWV gehouden Vrijwilligersmarkt.