‘Tijdens een bezoek aan het Werkbedrijf kwamen we erachter dat de medewerkers van UWV de Cliëntenraden vaak niet kennen. Ze weten niet goed wie we zijn en wat we doen’, vertelt Monique Kerkhoffs, voorzitter van de raad Overijssel & Gelderland Noord. Ze ging (...)
‘Ik had zelf enkele minder goede ervaringen met de dienstverlening van UWV’, vertelt Gerard Heintjes (55). Maar hij bleef niet achterover leunen. Gerard ging actief op zoek naar een manier om een oplossing te vinden. Hij spitte de website van UWV door en (...)
‘Uitkeringsgerechtigden mogen onder geen enkele omstandigheid beboet worden bij niet-verwijtbare fouten. Dat zegt een speciale werkgroep van cliënten die zich heeft gebogen over de handhavingspraktijk van het UWV.’ Met dit nieuws stond de werkgroep Handhaving (...)
‘Op woensdagmiddag was de opkomst erg groot, vertelt Hans Witter, terugblikkend op de informatiebijeenkomst over de Participatiewet (7 en 8 oktober). ‘Er waren wel dertig mensen!’ Samen met vier andere cliëntenraadsleden uit Rijnmond was Hans aanwezig om (...)
‘Op drie meter afstand zag ik een man van me zitten’, vertelt Ynse Jongmans, terugdenkend aan zijn eerste bezoek aan het WERKbedrijf in Amstelveen. ‘Die man keek zo wanhopig. Zijn gezicht loog er niet om. Waarschijnlijk had hij geldproblemen, maar konden (...)