De WIA-regeling houdt de Cliëntenraden en UWV bezig. Met de komst van een ‘activerende’ WGA 80-100, werd het tijd voor een gesprek tussen de Centrale Cliëntenraad en de UWV-divisies. Een unieke samenkomst waarin de Cliëntenraad het voortouw nam.
Meer dan honderdduizend cliënten hebben sinds 1 juli 2015 een te lage werkloosheidsuitkering (WW) gekregen, als gevolg van nieuwe wetgeving over berekening van het dagloon. Zij wachten nog steeds op compensatie.
De ondernemingsraad van UWV heeft ingestemd met de voorstellen van de werkgever om klanten toe te staan om geluidsopnamen te maken van een gesprek met een medewerker.
Op 24 februari vond voor de eerste keer ‘Op de koffie@UWV’ plaats. Cliënten van UWV gingen op een laagdrempelige manier in gesprek met medewerkers, kregen een kijkje in de keuken en van de dilemma’s waar UWV tegenaan loopt.
Tot vorig jaar werden de uitkeringen WAO, WIA en Wajong in december direct vóór de kerstdagen uitbetaald. Dit betekende dat de cliënten niet of nauwelijks de tijd hadden van deze uitkering hun inkopen voor de kerstdagen te doen. De Commissie Uitkeren (...)