Misschien heeft u de oproepen al eens voorbij zien komen: veel UWV cliëntenraden zoeken op dit moment nieuwe raadsleden. Maar wat doen de cliëntenraden eigenlijk? En wat bereiken ze zoal?

5 oktober was een feestelijke dag voor Roland de Groot (Cliëntenraad Limburg). Met de Cliënt in beeld-prijs werd zijn jarenlange inzet voor mensen die weinig hebben te besteden, beloond. Maar hij staat pas aan het begin van zijn missie bij UWV.
Een paar keer per jaar praat UWV de cliëntenraden bij over ontwikkelingen op het gebied van digitale dienstverlening. Dit keer was Esther van de raad Den Haag & Leiden erbij. Zij zag dat UWV vooruitgang boekt.
Op het kantoor in Amsterdam test UWV een nieuw klantcentrum, waar cliënten hun verhalen kunnen delen met UWV-medewerkers. De cliëntenraden Noord-Holland Noord en Groot Amsterdam werkten mee aan de test.
In Apeldoorn test UWV één loket, waarachter verschillende UWV-divisies met elkaar samenwerken. Zodat cliënten niet steeds hetzelfde verhaal vertellen én snel duidelijkheid krijgen. De raad Overijssel & Gelderland-Noord was hier nauw bij betrokken.