De UWV Cliëntenraad Utrecht & Flevoland houdt gesprekken met uitkeringsgerechtigden op het Werkbedrijf Almere. Wat heeft de raad hiervan geleerd? Raadslid Jeannet van Houwelingen deelt namens de raad de resultaten.
Wat gebeurt er in het Klantencontactcentrum? Om cliënten zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk om dat te begrijpen, vindt Natasja Otten. Op de Kennisdag KCC liep ze mee met een klantadviseur om meer over het KCC te leren.
De cliëntenraad Den Haag & Leiden gaat tijdens het inloopspreekuur bij het UWV WERKbedrijf in gesprek met cliënten om in beeld te brengen hoe cliënten de dienstverlening ervaren. Raadslid Hans Kleinrensink vertelt hoe dat in zijn werk gaat.
Voor het bellen van het 0900-nummer van UWV werden per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in. ‘De aanhouder wint’, vertelt Rens van Waardenberg van de centrale cliëntenraad.
De cliëntenraad Midden- & Oost-Brabant schrijft geregeld ‘belevingsverslagen’ over bijeenkomsten van UWV. Wat is het doel van deze verslagen? En hoe dragen ze bij aan de verbetering van de dienstverlening?