In Apeldoorn test UWV één loket, waarachter verschillende UWV-divisies met elkaar samenwerken. Zodat cliënten niet steeds hetzelfde verhaal vertellen én snel duidelijkheid krijgen. De raad Overijssel & Gelderland-Noord was hier nauw bij betrokken.
Meer in verbinding staan met de cliënt, het afgelopen jaar was dit werk in uitvoering voor Harry Boesveld Raadslid bij GMZ. Raadslid Theo Wilms interviewt Boesveld over zijn persoonlijke aanpak.
Door het coronavirus is het raadswerk in veel regio’s op een laag pitje komen staan. Maar nu pakken de raden de draad weer op. Zo gaat Overijssel & Gelderland-Noord van start met online overleggen. Hoe pakt deze raad dat aan?
Dit jaar werd de leesgroep nieuw leven ingeblazen. Deze groep kritische cliëntenraadsleden beoordeelt de brieven van UWV, om zo te zorgen dat iedereen de inhoud van de brieven kan begrijpen. Maar waar letten zij op? En hoe gaan ze te werk?
Hoe kan Bezwaar & Beroep de cliënt zo snel mogelijk zekerheid geven over de uitkomst van zijn bezwaar? UWV zoekt het uit met 3 lokale pilots en vroeg de cliëntenraden Noord en Overijssel & Gelderland-Noord om advies.