Niet alle cliënten van UWV begrijpen goed wat er in brieven of gesprekken wordt uitgelegd. Onderzoekers in Groningen willen weten hoe UWV beter kan aansluiten op de vaardigheden van cliënten en riep daarvoor de hulp in van de cliëntenraad Noord.
Het UWV-pand in Groningen was aan een update toe. De bouwplannen lagen klaar, maar waren ze klantvriendelijk genoeg? De cliëntenraad Noord wierp een kritische blik op de plannen en gaf doeltreffende tips.
Hoe kan Bezwaar & Beroep de cliënt zo snel mogelijk zekerheid geven over de uitkomst van zijn bezwaar? UWV zoekt het uit met 3 lokale pilots en vroeg de cliëntenraden Noord en Overijssel & Gelderland-Noord om advies.
Meer leren over wat er in de regio speelt én invloed uitoefenen op de dienstverlening van UWV. De cliëntenraad Noord doet het in een vruchtbare samenwerking met managers en andere cliëntenraden in de 3 Noordelijke arbeidsmarktregio’s.
De cliëntenraad Noord merkte dat cliënten en verzekeringsartsen verschillende verwachtingen hadden van (her)beoordelingsgesprekken. Om oplossingen te vinden ging de raad in gesprek met een regionale manager en met enkele artsen.