Voor Henk Abbing, duovoorzitter van de raad Noord, stak er in 2019 één onderwerp ver boven de rest uit. De tekortkomingen van de overdracht van cliënten met een arbeidsbeperking tussen het WERKbedrijf en de gemeente lagen hem na aan het hart.
Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?
Niet alle cliënten van UWV begrijpen goed wat er in brieven of gesprekken wordt uitgelegd. Onderzoekers in Groningen willen weten hoe UWV beter kan aansluiten op de vaardigheden van cliënten en riep daarvoor de hulp in van de cliëntenraad Noord.
Door het coronavirus is het raadswerk in veel regio’s op een laag pitje komen staan. Maar nu pakken de raden de draad weer op. Zo gaat Overijssel & Gelderland-Noord van start met online overleggen. Hoe pakt deze raad dat aan?
Het UWV-pand in Groningen was aan een update toe. De bouwplannen lagen klaar, maar waren ze klantvriendelijk genoeg? De cliëntenraad Noord wierp een kritische blik op de plannen en gaf doeltreffende tips.