Eline Troost-Landsman is lid van de cliëntenraad Noord-Holland Noord. Samen met Nicolet Mensink van het redactieoverleg blikt ze terug op het afgelopen jaar en bespreekt ze de plannen voor 2020.
Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?
Hoe ervaren cliënten de dienstverlening van UWV? Daar wilden de medewerkers van de afdeling Bezwaar & Beroep graag meer over weten. Ze nodigden een groep cliëntenraadsleden uit om hun verhaal te delen.
Contact zou maatwerk moeten zijn, vindt de cliëntenraad Noord-Holland Noord. Onlangs deelde de raad deze boodschap met UWV-medewerkers tijdens de wat-beleeft-de-klant-dag in Alkmaar.
Steeds meer UWV-zaken worden online geregeld. Niet iedereen kan even makkelijk met die ontwikkelingen meekomen. Jan Schrik van de Cliëntenraad Noord-Holland Noord vertelt hoe zijn raad voor minder digivaardige en laaggeletterde cliënten opkomt.