Op het kantoor in Amsterdam test UWV een nieuw klantcentrum, waar cliënten hun verhalen kunnen delen met UWV-medewerkers. De cliëntenraden Noord-Holland Noord en Groot Amsterdam werkten mee aan de test.
Voor Henk Abbing, duovoorzitter van de raad Noord, stak er in 2019 één onderwerp ver boven de rest uit. De tekortkomingen van de overdracht van cliënten met een arbeidsbeperking tussen het WERKbedrijf en de gemeente lagen hem na aan het hart.
Eline Troost-Landsman is lid van de cliëntenraad Noord-Holland Noord. Samen met Nicolet Mensink van het redactieoverleg blikt ze terug op het afgelopen jaar en bespreekt ze de plannen voor 2020.
Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?
Niet alle cliënten van UWV begrijpen goed wat er in brieven of gesprekken wordt uitgelegd. Onderzoekers in Groningen willen weten hoe UWV beter kan aansluiten op de vaardigheden van cliënten en riep daarvoor de hulp in van de cliëntenraad Noord.