In 2018 wilde het kabinet de loonkostensubsidie vervangen door loondispensatie. Dit zou nadelige gevolgen hebben voor UWV-cliënten. Rens van Waardenberg vertelt over de brief die de Centrale Cliëntenraad daarom aan de Kamer stuurde.
Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.
Bij elke cliëntenraad zit een adviseur van UWV. Wat is de rol van de adviseurs en waarom zijn zij aanwezig? Peter Raijmann beantwoorde hierover een aantal vragen.
30 november vond de twintigste kennisdag bij het klantcontactcentrum plaats. Tijdens deze jubileumeditie gebeurde iets bijzonders: er was een telefoonstoring bij het UWV. Desondanks vond Jan Taco Bosma het een leerzame dag.
Het is altijd goed om, zo vlak voor de kerstdagen en de jaarwisseling, terug te kijken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Wat heeft het oude jaar ons gebracht en wat heeft 2019 voor ons in petto?