Een aantal keren per jaar houdt UWV zogenoemde spiegelgesprekken. Tijdens deze gesprekken wordt het klantcontact van UWV nauwkeurig bekeken. De cliëntenraden schuiven daarbij aan en zijn betrokken bij de organisatie.
De ondernemingsraad van UWV heeft ingestemd met de voorstellen van de werkgever om klanten toe te staan om geluidsopnamen te maken van een gesprek met een medewerker.
Krijgt u een uitkering van UWV? Of staat u als werkzoekende ingeschreven bij UWV Werkbedrijf? En denkt u ook weleens dat zaken beter geregeld kunnen worden? Dan kunt u lid worden van de Cliëntenraad.
Per 1 juli 2015 kan iedere burger een ‘beoordeling arbeidsvermogen’ aanvragen bij UWV. En alle burgers die nu een Wajong-uitkering hebben worden opnieuw ingedeeld naar arbeidsvermogen. Over dit onderwerp ging het mini-symposium ‘beoordeling arbeidsvermogen’, (...)
Namens de UWV Cliëntenraad Rijnmond gaat Rens van Waardenberg een advies opstellen naar aanleiding van de brief van minister Asscher van 30 april 2015 over de aangepaste boetebeleidsregels voor UWV’ers . Hij hoopt op verzachtende omstandigheden voor de getroffenen.