Cliëntenraden spreken vaak met UWV over de dienstverlening. Drie cliëntenraadsleden vertellen over wat zij horen van klanten, en manager Cliëntenparticipatie Nynke Meeuwissen vertelt hoe UWV ermee omgaat. Dit artikel stond op het UWV-intranet.
Peter Eekhof (Den Haag & Leiden), nam op 13 oktober deel aan de ‘Wat beleeft de klant’-dag. Een workshop waar uiteenlopende problemen vanuit een oplossingsgerichte invalshoek werden behandeld.
Na acht jaar is het tijd voor duovoorzitter Nico Smits om afscheid te nemen van de cliëntenraad Noord. We blikken met hem terug op een tijd waarin hij de verbinding zocht met UWV, maar ook niet bang was voor een kritische noot.
Na acht jaar trouwe dienst in de cliëntenraad Utrecht & Flevoland zit haar tijd bij de raad er bijna op voor Marit Siem. Een mooi moment dus om terug te kijken.
De meeste cliëntenraden hebben gespecialiseerde commissies die zich bezighouden met één thema, zoals Sociaal Medische Zaken of Klant & Service. Rijnmond doet het anders. Daar werken 12 alleskunners aan ieder thema.