Elk jaar reikt de Landelijke Cliëntenraad een juryprijs en een publieksprijs uit. Daarmee wil de LCR andere raden inspireren met goede oplossingen.
‘Hans van Grieken was een geweldige voorzitter van de Centrale Cliëntenraad. Ik zal niet proberen hem te evenaren. Ik ga het op mijn eigen manier doen. Een mooie uitdaging!’
UWV wil zijn dienstverlening verbeteren. Om daarvoor input te vergaren, organiseerde UWV enkele tientallen dialoogsessies. De laatste was met de UWV Cliëntenraad. ‘Jullie zijn voor ons een inspiratiebron.’
Hoe werk je als UWV meer vanuit de cliënt? UWV Panel brengt de behoeften in kaart van WW-ers, WIA-klanten en werkgevers. Wat kunnen cliëntenraad en panel voor elkaar betekenen? ‘We kunnen elkaar aanvullen en versterken.’
Marije Wolsink is sinds kort directeur Klant en Service bij UWV. Hoe beleefde ze haar eerste maanden?' Hiervoor werkte ik in de financiële dienstverlening. Daar had je niet zoiets als cliëntenparticipatie.’