Een aantal keren per jaar houdt UWV zogenoemde spiegelgesprekken. Tijdens deze gesprekken wordt het klantcontact van UWV nauwkeurig bekeken. De cliëntenraden schuiven daarbij aan en zijn betrokken bij de organisatie.
Op 24 januari 2017 nam de klankbordgroep Customer Journey de dienstverlening rondom de WIA-uitkering onder de loep. Ook Ine Verstegen, raadssecretaris van de Cliëntenraad Limburg, droeg haar steentje bij. Wat heeft de klankbordgroep bereikt?
Op 3 maart nam Adriana Hogendoorn, voorzitter van de Cliëntenraad Noord Holland-Noord, deel aan de Basisworkshop Klantgerichtheid voor UWV-Trainees. Een inspirerende ochtend waarbij raadsleden samenwerkten met “enthousiaste jonge UWV-medewerkers”.
Zoekt u leuk en nuttig vrijwilligerswerk? Bent u klant van UWV en woont u in de Arbeidsmarktregio’s Drenthe, Friesland of Groningen? Word dan raadslid van de Districtscliëntenraad Noord.
De Cliëntenraad UWV vertegenwoordigt alle cliënten van UWV; iedereen met een uitkering, voorziening of een inschrijving als werkzoekende. Om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken, proberen we via meerdere kanalen te communiceren.