Eind oktober hebben UWV en de Sociale Verzekeringsbank (SVB) een Hackathon georganiseerd. Een tweedaags evenement in een oude Philips fabriek in Eindhoven waar acht teams konden kiezen uit vijf digitale kwesties waar een oplossing voor moest komen.
Klanten die bezwaar aantekenen hebben recht op een hoorzitting. Veel klanten weten echter niet wat zij van een hoorzitting kunnen verwachten.
Anne Flour van Cliëntenraad West-Brabant & Zeeland en Dick Rombout, regiomanager UWV Werkbedrijf Zeeland, onderzochten hoe het proces rondom het werkoriëntatiegesprek na het invullen van de werkverkenner wordt ervaren.
De WIA-regeling houdt de Cliëntenraden en UWV bezig. Met de komst van een ‘activerende’ WGA 80-100, werd het tijd voor een gesprek tussen de Centrale Cliëntenraad en de UWV-divisies. Een unieke samenkomst waarin de Cliëntenraad het voortouw nam.
De Districtscliëntenraad Noord stond met afvaardiging en stand op het speeddate-evenement in Leeuwarden en deed onderzoek naar de klantbeleving. Vooraf managen van verwachtingen blijkt belangrijk.