Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.
Op maandag 24 september vierden de cliëntenraadsleden een feestje op het Congres Cliëntenparticipatie. Met sprekers, workshops, terugblikken- en vooruitkijken. Voorzitter van de CC en congrescommissie Adriana Hogendoorn blikt terug.
Ria Botter, raadslid van de Centrale Cliëntenraad, was op 25 april jl. naar de themadag Schuldhulpverlening van de CC UWV. Ze leerde over het begeleiden van cliënten in de schuldhulpverlening. Hoe zet je je eigen ervaring in om anderen te helpen?
De werkwijze van Cliëntenraad UWV mag op gemeentelijk niveau als voorbeeld dienen.
Je hebt de Landelijke Cliëntenraad (LCR). Maar ook de Centrale Cliëntenraad (CC). Wat is nu eigenlijk het verschil? In de aanloop naar het LCR-congres op 12 april legt Rens van Waardenberg uit waarin de LCR verschilt van de CC.