Hoe ervaren cliënten de dienstverlening van UWV? Daar wilden de medewerkers van de afdeling Bezwaar & Beroep graag meer over weten. Ze nodigden een groep cliëntenraadsleden uit om hun verhaal te delen.
Denkt u ook weleens dat de dienstverlening van UWV kan worden verbeterd? Word dan lid van de Cliëntenraad Rijnmond! U geeft samen met andere cliënten advies voor een betere dienstverlening.
Tijdens de klantreis verplaatsen UWV-medewerkers zich in cliënten, om zo te leren hoe ze hen beter van dienst kunnen zijn. Cliëntenraadslid Richard Verdonk (Rijnmond) was er bij om zijn perspectief en ervaringen als cliënt te delen.
Als lid van de cliëntenraad Rijnmond houdt Hanke van de Putte zich veel bezig met Sociaal Medische Zaken. Onlangs was ze daarom aanwezig bij de Open Dag WIA in Rijnmond, die door UWV voor de derde keer werd georganiseerd.
Voor het bellen van het 0900-nummer van UWV werden per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in. ‘De aanhouder wint’, vertelt Rens van Waardenberg van de centrale cliëntenraad.