Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?
Hoe ervaren cliënten de dienstverlening van UWV? Daar wilden de medewerkers van de afdeling Bezwaar & Beroep graag meer over weten. Ze nodigden een groep cliëntenraadsleden uit om hun verhaal te delen.
Contact zou maatwerk moeten zijn, vindt de cliëntenraad Noord-Holland Noord. Onlangs deelde de raad deze boodschap met UWV-medewerkers tijdens de wat-beleeft-de-klant-dag in Alkmaar.
Wat doet een cliëntenraad eigenlijk precies? En wat wordt er besproken tijdens de raadsvergaderingen? We schoven aan bij een vergadering van de raad Groot Amsterdam om meer te leren over het raadswerk.
Voor het bellen van het 0900-nummer van UWV werden per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in. ‘De aanhouder wint’, vertelt Rens van Waardenberg van de centrale cliëntenraad.