‘Positief. Goed dat dit wordt georganiseerd. Alleen opvallend dat nog zo weinig mensen van de meer dan 800 deelnemers van de Cliëntenraad hebben gehoord. Prima initiatief dus dat we met een stand aanwezig waren om daarin verandering te brengen.’

‘Ik zou maar beginnen met een sterke bak zwarte koffie, want de eerste praatjes zijn oersaai!’ Op ludieke wijze begroetten drie cabaretiers van de ‘Gemeentereiniging’ de bezoekers van het Congres Cliëntenraden UWV 2014. Gekleed in oranje hesjes en gewapend (...)
Er is een lange periode van organisatie aan vooraf gegaan: het congres Cliëntenparticipatie 2014. Momenten van veel vergaderen, beslissingen nemen, vaststellen van het dagprogramma en het zoeken van workshopdeelnemers. De congrescommissie heeft dan ook (...)
Ze is de eerste vrouwelijke voorzitter van de Centrale Cliëntenraad. Daarmee schrijft ze meteen geschiedenis. Maar liever ziet de 57-jarige Cora van der Sel dat de cliëntenraden straks samen de geschiedenisboekjes halen door met elkaar voor een goed georganiseerde (...)
‘Ik wil weten wat er leeft, wat er speelt onder de cliënten, en daarin een bemiddelende rol spelen’, vertelt Erik Filemon, de nieuwe adviseur voor de cliëntenraden van Utrecht & Flevoland en Den Haag Leiden. Het valt hem op dat de laatste jaren steeds meer (...)