Dat de cliëntenraden als schakel tussen UWV en cliënt hard werken aan de verbetering van de dienstverlening van UWV, is duidelijk. Maar hoe vaak wordt er eigenlijk vergaderd? En wat wordt er dan besproken? Dit zijn de cijfers van 2019.
Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?
2019 was een bewogen jaar voor de cliëntenraden. Vol overtuiging werkten ze aan de verbetering van de dienstverlening van UWV. In het jaarverslag presenteren de raden hun wapenfeiten van 2019.
Niet alle cliënten van UWV begrijpen goed wat er in brieven of gesprekken wordt uitgelegd. Onderzoekers in Groningen willen weten hoe UWV beter kan aansluiten op de vaardigheden van cliënten en riep daarvoor de hulp in van de cliëntenraad Noord.
Door het coronavirus is het raadswerk in veel regio’s op een laag pitje komen staan. Maar nu pakken de raden de draad weer op. Zo gaat Overijssel & Gelderland-Noord van start met online overleggen. Hoe pakt deze raad dat aan?