Al jaren hebben cliënten klachten over de belkosten van het UWV. Voor het bellen van het 0900-nummer worden namelijk per minuut extra kosten gerekend. In 2018 kwam hier verandering in dankzij de cliëntenraden. Henk Veerman vertelt hoe dat ging.
Het UWV organiseerde op 20 september een ‘Wat-beleeft-de-klant-dag’ voor haar medewerkers. Ton Heinen was bij deze bijeenkomst aanwezig vanuit cliëntenraad Groot-Amsterdam en vertelt waar die dag over ging.
Roos Pouwels was 8 oktober aanwezig bij de bijeenkomst ‘Werken vanuit de Bedoeling’ in Alkmaar. Ze vertelt waar de bijeenkomst over ging en wat deze heeft opgeleverd.
Op maandag 24 september vierden de cliëntenraadsleden een feestje op het Congres Cliëntenparticipatie. Met sprekers, workshops, terugblikken- en vooruitkijken. Voorzitter van de CC en congrescommissie Adriana Hogendoorn blikt terug.
Ria Botter, raadslid van de Centrale Cliëntenraad, was op 25 april jl. naar de themadag Schuldhulpverlening van de CC UWV. Ze leerde over het begeleiden van cliënten in de schuldhulpverlening. Hoe zet je je eigen ervaring in om anderen te helpen?