Faillissementen en de Wet verbetering poortwachter. Het zijn enkele van de vele thema’s die het afgelopen jaar bij de Cliëntenraad Limburg de revue passeerden. Niet als vergaderonderwerp, maar als leermoment op een van de drie themadagen die de raad jaarlijks (...)
De Cliëntenraad Noord ijvert al een tijdje voor meer interne naamsbekendheid van het cliëntenraadswerk. ‘Als medewerkers van de divisie Klant en Service meer weten over het werk van de districts cliëntenraden komt dat de dienstverlening aan UWV-cliënten alleen (...)
In oktober was er een introductiecursus voor nieuwe cliëntenraadsleden van UWV. Manfred Ley en Crystal Ziel (Cliëntenraad Overijssel en Gelderland-Noord) waren er bij en toonden zich na afloop enthousiast. ‘Je krijgt zo een goede indruk van wat UWV doet. (...)
Het gevangenismuseum in Veenhuizen vormde 16 oktober het decor voor de jaarlijkse scholingsdag van Cliëntenraad Noord. De opkomst was groot: dertien van de vijftien leden waren hierbij aanwezig. Secretaris Jan Gankema vertelt waarom er voor deze bijzondere (...)
‘Binnen UWV weten maar weinig mensen van het bestaan of de taken van de cliëntenraden af. Dat bleek wel toen ik voor dertig werkcoaches in Leiden ons werk moest uitleggen. Eén had er wel eens van gehoord, maar kon niet vertellen wat we doen. Ik pleit ervoor (...)