Op 21 februari 2012 is de nieuwe regeling Cliëntenparticipatie UWV 2012 in de Staatscourant gepubliceerd. Deze regeling maakt duidelijk wat de taken en bevoegdheden van de cliëntenraden bij UWV zijn. Er is in totaal veertien maanden aan de nieuwe regeling (...)
‘Toen ik zelf net klant was van het UWV, wist ik vaak niet waar ik met mijn klachten of vragen naartoe moest, hoe ik bepaalde zaken moest aanpakken. Dat had ik graag met een cliëntenraad besproken. Als raadslid wil ik mij dan ook sterk maken voor de klant, (...)
Zo’n tachtig mensen hebben zich al opgegeven voor het 10e Congres Cliëntenraden UWV op 10 mei in Nieuwegein. ‘Maar dat mogen er van mij 180 worden’, vindt voorzitter Jan de Wit van de Centrale Cliëntenraad. ‘Ook de voltallige Raad van Bestuur van het UWV (...)
Anja van der Mijden zat twee jaar lang in de cliëntenraad Utrecht-Flevoland als secretaris. Begin dit jaar verliet ze de cliëntenraad maar ze kijkt met een goed gevoel terug. 'Ik heb heel veel geleerd, en heb gezien dat we als cliëntenraad serieus werden (...)
‘De commissie Werkpleinen kan op dit moment maar weinig doen. De onzekerheid over wat er precies gaat gebeuren en wanneer, verlamt ons werk. Dat is jammer. Ik hoop dan ook dat de regering snel een beslissing neemt. Dan weet iedereen, ook binnen het UWV, waar (...)