Krijgt u een uitkering van UWV? Of staat u als werkzoekende ingeschreven bij UWV Werkbedrijf? Denkt u ook weleens dat de dienstverlening van UWV kan worden verbeterd? Word dan lid van de Cliëntenraad Midden- & Oost-Brabant.

Ans Lokhoff-Tiebosch en Dick Tolsma blikken terug op het afgelopen jaar van de cliëntenraad van Midden- en Oost-Brabant. Een jaar vol ideeën, maar waar helaas weinig concrete bouwplannen uit voortkwamen, terwijl er nog veel te verbeteren valt.
Dit jaar draaide het congres om ervaringsdeskundigheid en slagkracht. Een inspirerend thema, maar hoe kunnen cliëntenraden er in de praktijk mee aan de slag? Yvonne van den Ende, raadslid en dagvoorzitter van het congres, vertelt.
Op initiatief van het landelijk platform van procesbegeleiders SMZ werd op 21 november 2019 een dialoog-dag georganiseerd voor UWV-SMZ-medewerkers en afgevaardigden uit cliëntenraden van UWV.
De cliëntenraad Midden- & Oost-Brabant schrijft geregeld ‘belevingsverslagen’ over bijeenkomsten van UWV. Wat is het doel van deze verslagen? En hoe dragen ze bij aan de verbetering van de dienstverlening?