Als er één woord is dat naar voren springt in alle artikelen van de diverse raden in het jaarverslag 2021 en dat haast wel vetgedrukt mag worden, dan is het: verbinding.


UWV Cliëntenraad Groot Amsterdam
Over onze raad
Het jaar 2020 stond geheel in teken van corona. Helaas kampen wij in 2021 nog steeds met de gevolgen van dit onvoorspelbare virus.
Als cliëntenraad staan we voor een grote uitdaging. Hoe kom je in contact met je cliënten als je ze niet meer kunt ontmoeten op het werkplein? Bovendien zien wij elkaar ook niet fysiek, maar alleen online.
We proberen er het beste van te maken en gezamenlijk zetten wij ons in voor een goede dienstverlening. We spannen ons extra in om ook nu te weten wat er leeft. Bij de cliënten, bij het UWV maar ook bij elkaar.
We verzamelen actief signalen en verbeterpunten en zoeken naar oplossingen. Hierover gaan we met UWV in gesprek zodat wij kunnen laten weten hoe de dienstverlening wordt ervaren.
Aan wetgeving kunnen wij niets veranderen, we kunnen wel aangeven wat er verbeterd zou kunnen worden in de uitvoering en in het contact met de cliënt. Hierover geven wij gevraagd en ongevraagd advies.
Heeft u vragen of opmerkingen voor onze cliëntenraad? Laat het weten, we gaan graag met u in gesprek.
…………..
Annet Sikkel
Voorzitter
Januari 2021
Nieuws uit de raad
Denk je ook wel eens: UWV moet cliënten beter helpen? Er zijn nu vacatures voor verschillende regionale cliëntenraden.
Op het kantoor in Amsterdam test UWV een nieuw klantcentrum, waar cliënten hun verhalen kunnen delen met UWV-medewerkers. De cliëntenraden Noord-Holland Noord en Groot Amsterdam werkten mee aan de test.