Op het kantoor in Amsterdam test UWV een nieuw klantcentrum, waar cliënten hun verhalen kunnen delen met UWV-medewerkers. De cliëntenraden Noord-Holland Noord en Groot Amsterdam werkten mee aan de test.


UWV Cliëntenraad Noord-Holland Noord
Over onze raad
'De raad heeft leden, waarin de verschillende groepen klanten van het UWV vertegenwoordigd zijn. We zijn allemaal ervaringsdeskundigen. De cliëntraad is volop in beweging, verandert snel. Toch weten wij elkaar altijd weer te vinden. Wij bieden elkaar met humor en respect naar elkaar toe ondersteuning. Dat maakt het raadswerk boeiend, uitdagend en vooral leuk.
Onderwerpen die we met het UWV bespreken en waar de klantbelangen behartigt worden, komen voort uit nieuws, overleggen en bijvoorbeeld ingestuurde signalen. Door de samenwerking en contacten met het UWV, is de toegevoegde waarde van de raad zichtbaar en tastbaar geworden. Die resultaten hopen we nog verder uit te bouwen, met de klant, UWV en raad boeken we gezamenlijk de verbinding en resultaat.'
Roos Pouwels,
Voorzitter Cliëntenraad Noord-Holland Noord
Raadsleden
Nieuws uit de raad
Eline Troost-Landsman is lid van de cliëntenraad Noord-Holland Noord. Samen met Nicolet Mensink van het redactieoverleg blikt ze terug op het afgelopen jaar en bespreekt ze de plannen voor 2020.
Fysiek vergaderen of naar het UWV-kantoor om met medewerkers te praten kan voorlopig niet. Maar belangenbehartiging gaat ook in de coronacrisis door. Hoe pakken de raden Noord en Noord-Holland Noord het raadswerk in de 1,5-metersamenleving aan?